تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

راهکارها و روش های موفقیت در امتحان و ارتقای معدل

در این بخش در رابطه با راهکارها و روش های موفقیت در امتحان و ارتقای معدل مطالبی ارائه می گردد. اگر می خواهید در امتحان ریاضی و سایر دروس با نمره خوب قبول شوید و نمره خوبی بگیرید باید به خودتان نظم بدهید. خصوصا اگر ترمهای قبل در درس ریاضی نمره خوبی نگرفته اید باید این ترم از همان اوایل ترم شروع به درس خواندن بکنید و با نظم و برنامه پیش بروید. یادگیری ریاضی به تلاش و کوشش و زمان نیاز دارد. شاید ترمهای قبل مطالعه ریاضی را عقب انداخته اید تا زمان امتحانات فرا رسیده است و در ایام امتحانات هم زمان کافی برای مطالعه نداشته اید. این خودش یکی از عواملی است که می تواند در نهایت منجر به گرفتن نمره کم در درس ریاضی گردد. بنابراین برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره قبولی در آن و حتی نمره خوب در درس ریاضی سعی کنید از همان اوایل ترم خواندن ریاضی را شروع کنید. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کتابهای کمک آموزشی و فیلم های آموزشی ریاضی مفیدتر و جذابتر است. استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کتابهای کمک آموزشی مفید تر و موثر می باشد. دانش اموز یا دانشجو اگر حین مطالعه کتاب کمک آموزشی چند مبحث را متوجه نشود و یکی دو مثال را نتواند حل کند سرخورده خواهد شد. ممکن است اشکال از خود کتاب نباشد و به ترمهای قبلی همان درس برگردد. ولی به هر حال این اشکالات وجود دارد. در کلاسهای خصوصی ریاضی اگر چنین اشکالاتی وجود داشته باشد مدرس ریاضی فورا خواهد فهمید که آیا این اشکال مربوط به درس این ترم است و یا به ترمهای قبل بر می گردد. بنابراین با ارائه توضیحات کافی و حل مثال اشکال را برطرف می کند. کلاسهای خصوصی ریاضی از این لحاظ به نسبت کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه هم مفید تر است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه وقت و فرصت برای برطرف کردن اشکالات پایه ای که ممکن است هر دانشجو یا دانش آموزی داشته باشد وجود ندارد. مطالعه کنید: چگونه در امتحان ریاضی نمره بهتری بگیریم و قبول شویم؟
با توجه به مطالب ارائه شده در بالا، اگر می خواهید در درس و تحصیل موفق شوید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را به عنوان یک گزینه خوب و موثر در نظر داشته باشید. البته کلاسهای خصوصی معجزه نمی کند و اگر درسها را خیلی روی هم انباشت کنید خوب مسلما کار سخت می شود. ولی به هر حال برای رفع اشکال، حل تمرینات و مسائل سخت و سطح بالا، یادگیری متن کتاب درسی به صورت مفهومی و عمیق، بررسی جزوه نوشته شده در کلاسهای اصلی خودتان، حل نمونه سوالات امتحانی، گرفتن نمره خوب در امتحانات و یا زدن درصد بالا در دروس کنکوری، افزایش معدل، کسب رتبه خوب در کنکور، آموزش زبان انگلیسی و مکالمه زبان، یادگیری کامپیوتر و نرم افزارهای مختلف، شاگرد اول شدن، امادگی برای آزمونهای زبان مانند ایلتس و تافل، کسب رتبه خوب در المپیاد ریاضی و فیزیک و .... و در کل برای موفقیت در درس و تحصیل و پیشی گرفتن از رقبا در کنکور و انواع آزمونها شرکت در کلاسهای خصوصی بسیار مفید و موثر است.
کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای گروهی و کلاسهای مدرسه و دانشگاه فواید و مزایای زیادی دارد. البته این بدان معنی نیست که دانشجو یا دانش آموز در کلاسهای دانشگاه و مدرسه شرکت نکند و فقط در کلاسهای خصوصی حاضر شود. به هر حال در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم تا حد خوبی می توان درس را یاد گرفت. کلاسهای تدریس خصوصی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای پیشرفت تحصیلی و موفقیت در تحصیل می تواند کاملا مفید و موثر باشد.
اینکه برای موفقیت در امتحان چند جلسه کلاس خصوصی لازم دارید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به پایه تحصیلی خودتان و اینکه در سالها و ترمهای قبل چقدر درسها را خوب خوانده اید، درسی که می خواهید امتحان بدهید، میزان حضور شما در کلاسهای اصلی خودتان در مدرسه و دانشگاه، میزان مطالعه خودتان در این ترم، زمان باقی مانده تا امتحان و .... اشاره کرد.
اگر به صورت کلی خیلی در امتحانات ترمهای قبل موفق نبوده اید و درسها را با نمره پایین قبول شده اید چون برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و ... مباحث تا حدودی با هم مرتبط هستند خوب قاعدتا در ترم حاضر به تعداد جلسات بیشتری برای یادگیری درس و موفقیت در امتحان نیاز دارید. در بسیاری از مواقع وقتی مدرس شما به عنوان مثال ریاضی را تدریس می کند مجبور است برای جبران ضعفهای قبلی مطالبی را از ریاضی ترمهای قبل و سالهای قبل به شما درس بدهد. در نتیجه تعداد جلسات لازم برای موفقیت در امتحان بیشتر خواهد شد.
با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید درسها را بسیار خوب آموزش ببینید. اگر به اندازه کافی زود این کلاسها را شروع نمائید، می توانید در درسی که در حال یادگیری هستید نمره بسیار خوب و حتی 20 بگیرید. اگر از همان اوایل ترم تصمیم بگیرید خوب درس بخوانید و برای دروسی که لازم است در کلاسهای خصوصی شرکت کنید می توانید معدل خودتان را هم ارتقا داده و در اکثر درسهایتان نمرات خوبی بگیرید. البته باید به اندازه کافی زود شروع کنید. اگر ترمهای قبل در امتحانات عملکرد خوبی نداشته اید لازم است هر چه زودتر کلاسهای خصوصی را شروع کنید (برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی و هماهنگ کردن کلاسهای خصوصی با آنها بر روی عبارت لیست مدرسین تدریس خصوصی کلیک کنید). برای همه ی دروس لازم نیست از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده کنید. اگر از بین درسهای خودتان در بعضی از دروس اشکالات خیلی پایه ای دارید برای این دروس از همان ابتدای ترم شرکت در کلاسهای خصوصی را شروع کنید. ممکن است برای این دروس تعداد جلسات زیادی لازم باشد. اگر در بعضی از دروس دیگر اشکالات کمتری دارید از اواسط ترم شروع کنید و برای تعدادی از درسهای دیگر خودتان که اشکالات کمی دارید در طول ترم خودتان درس را بخوانید و در ایام امتحانات به صورت رفع اشکالی از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید. - مطالعه کنید: مزیتهای تدریس خصوصی و آموزش در منزل
برای عملکرد بهتر در امتحانات به نسبت ترمهای قبل؛ علاوه بر اینکه در طول ترم باید درس بخوانید ممکن است لازم باشد در زمینه های دیگری هم تغییرات اساسی ایجاد کنید. به عنوان مثال اگر قبلا تا جایی که می توانستید از غیبت های خودتان استفاده می کردید و در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه فقط به خاطر حضور غیاب شرکت می کردید، این ترم باید دیدگاه خودتان نسبت به کلاسها را تغییر دهید. حیف نیست وقت شما در کلاس به بطالت بگذرد و بعدا برای همان مطلبی که در کلاس ارائه شده است کلی وقت بگذارید تا بلکه آن را یاد بگیرید؟! برای آموزش و یادگیری بهتر دروس در مرحله اول باید خودتان علاقه نشان دهید. تصمیم بگیرید تا جایی که ممکن است در کلاسها غیبت نکیند. در ضمن، وقتی در کلاس حضر هستید از وقت خودتان بهترین استفاده را داشته باشید. خوب گوش بدهید و جزوه بنویسید. نوشتن جزوه بسیار مهم است. نوشتن جزوه باعث می شود تمرکز بیشتری روی مطالب داشته باشید و درس را خوب یاد بگیرید. در ضمن، همین جزوه بعدا در ایام امتحانات بهترین منبع برای مطالعه خواهد بود. با انگیزه در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حاضر شوید و در صورت لزوم برای یادگیری بهتر دروس از مدرسین تدریس خصوصی کمک بگیرید.
همانطور که می دانید در بسیاری از موارد داشتن معدل بالا مهم و ضروری است. به عنوان مثال اگر در مقطع متوسطه دوم مشغول تحصیل هستید، با خوب درس خواندن و استفاده از کلاسهای مدرسه و جلسات تدریس خصوصی و یادگیری بهتر دروس مزایای زیادی نصیب شما خواهد شد. از طرفی در امتحانات با نمره خوب قبول خواهید شد و دروس را مفهومی و عمقی یاد خواهید گرفت. از طرف دیگر معدل شما افزایش پیدا می کند و چون معدل در کنکور موثر است این افزایش معدل روی بهتر شدن رتبه کنکور شما هم موثر خواهد بود. نکته دیگر اینکه وقتی خوب درس می خوانید و معدل خودتان را ارتقا می دهید، چون درسها را خوب یاد گرفته اید، در کنکور هم بهتر می توانید به تست ها پاسخ دهید و در نتیجه این فایده را هم بدست خواهید اورد. بنابراین با یک تیر چند نشان را خواید زد. وقتی هدفی را برای خودتان تعیین می کنید و سعی می کنید مثلا معدل شما بالای 18 باشد، در مسیر رسیدن به این هدف مزایای بیشتری هم نصیب شما خواهد شد. در مقطع دانشگاه هم داشتن معدل بالا لازم و در بسیاری از موارد ضروری است. بعد از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور و یا برای استخدام در شرکتهای دولتی و خصوصی داشتن معدل بالا یک مزیت به شمار می رود. برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، گرفتن بورس از دانشگاهها و ... هم حداقل معدل مشخصی را باید کسب کنید. با توجه به مطالب ارائه شده، واضح است که برای موفقیت در تحصیل اینکه معدل بالایی داشته باشید مهم و لازم است. برای اهداف شغلی هم خوب است که معدل خودتان را ارتقا بدهید.
فیزیک یک درس کاملا مفهومی است. مطالب ارائه شده در درس فیزیک با مطالب ارائه شده در درسهایی مانند ریاضی و شیمی متفاوت است. در درس ریاضی روابط و فرمولها آموزش داده می شود و در بسیاری از موارد درک مسئله خیلی لازم نیست. در تمرینات ریاضی یادگیری قواعد ریاضی و حل مسائل و تمرینات با استفاده از آن کافی است. فیزیک درسی است که در ان سعی می شود با استفاده از فرمولها و روابط اتفاقاتی که به صورت واقعی در عالم واقعی می افتد شبیه سازی شود. به عبارت دیگر، در درس فیزیک رابطه و فرمولی که معنی فیزیکی نداشته باشد و یک مسئله واقعی را شبیه سازی نکرده باشد وجود ندارد. بنابراین اگر شما بخواهید درس فیزیک را خوب یاد بگیرید باید سعی کنید معنی فیزیکی روابط را درک کنید و مفهومی و معنی فرمولها را خوب متوجه شوید. به عنوان مثال، در درس فیزیک مکانیک روابطی که برای بدست آوردن مکان، سرعت و شتاب ارائه می شود برای شبیه سازی مسائلی است که در عمل می تواند اتفاق بیافتد. حرکت پرتابی که در این درس مورد بررسی قرار می گیرد را در عمل می توان به صورت واقی مورد بررسی قرار داد. بنابراین اگر می خواهید در درس فیزیک موفق باشید و علاوه بر یادگیری مفهومی و عمیق این درس قشنگ در آن نمره خوبی هم بگیرید، یادگیری سطحی و خواندن سطحی درس را فراموش کنید.
برای قبولی در ریاضی مطالعه در ایام امتحانات کافی است؟ اتفاقا یکی از مهمترین نکاتی که باید مد نظر داشته باشید همین است که اگر مطالعه درس ریاضی را به ایام امتحانات موکول کنید ریسک قبول نشدن شما خیلی زیاد خواهد شد. در طول ترم استرس امتحانات را ندارید و فرصت برای مطالعه درس و حل تمرین و مسئله بسیار زیاد است. در طول ترم با خیال راحت می تواننید درس بخوانید و رفع اشکال کنید. برای یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی و اطمینان از نتیجه گرفتن در امتحان ریاضی تا جایی که ممکن است مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید.
گروهی ریاضی را بخوانیم بهتر است یا به صورت تک نفره؟ در حالت کلی بهتر است درس ریاضی را به صورت تک نفره مطالعه کنید. ولی بعضا مطالعه گروهی درس ریاضی هم می تواند برای شما مفید باشد. وقتی در حال آموزش متن درس هستید و ریاضی را مرور می کنید و یا می خواهید روی تمرینات ریاضی تفکر و تامل کنید بهتر است خودتان به صورت تک نفره مطالعه کنید. ولی بعضا بد نیست که با دوستانتان به صورت گروهی روی تمرینات کار کنید و با تبادل نظر و همفکری تمرینات را حل کنید و روشهایی که هر کدام از شما برای حل تمرینات به نظرتان می رسد را به اشتراک بگذارید.
استفاده از کلاسها و جلسات تدریس خصوصی برای یادگیری بهتر دروس می تواند مفید باشد. اگر در درسهای مختلف اشکالات پایه ای دارید و ترمهای قبل عملکرد شما خوب نبوده است، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی را به عنوان یک امکان خوب در نظر داشته باشید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی هندسه، تدریس خصوصی آمار و .... برای گرفتن نمره خوب در امتحان می تواند کاملا موثر باشد.
با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحانات و گرفتن نمره خوب در امتحان باید در مرحله اول تصمیم بگیرید که در طول ترم با برنامه ریزی و نظم درس بخوانید. در ادامه شرکت فعال و منظم در کلاسهای خصوصی را در نظر داشته باشید و با تلاش و پشتکار درسها را مطالعه نمائید. استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی برای نتیجه گرفتن بهتر در امتحانات و یادگیری بهتر دروس هم می تواند کاملا موثر باشد. اگر درسها را خوب بلد نیستید از همان اوایل یا اواسط ترم در کلاسهای خصوصی شرکت کنید. در ایام امتحانات هم برای رفع اشکال می توان از این کلاسها استفاده کرد. برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی بر روی عبارت مقابل کلیک کنید: مدرسین تدریس خصوصی.
عبارتهای کلیدی: موفقیت در امتحانات، عملکرد بهتر در امتحانات، قبولی در امتحان، معدل بالا، ارتقای معدل
منبع: ایران مدرس
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.