تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

نحوه شروع کار و شغل تدریس خصوصی برای کسب درآمد بالا

نحوه شروع کار و شغل تدریس خصوصی برای کسب درآمد بالا در این مقاله توضیح داده شده است. برای شروع کار تدریس در ابتدای کار سعی کنید از درسهایی که مسلط تر هستید شروع کنید و به تدریج که سابقه کار شما بیشتر شد سراغ درسهای دیگر بروید. در ابتدای کار دو یا سه درس را مد نظر قرار دهید و آنها را تدریس کنید. نکته مهمی که در کار تدریس باید مد نظر قرار دهید این است که در جلسه اول تدریس باید خیلی خوب ظاهر شوید. یعنی جلسه اول تدریس شما باید بهترین جلسه تدریس شما هم باشد. در غیر اینصورت شاگرد شما دیگر جلسات تدریس را ادامه نخواهد داد. اینکه سابقه تدریس ندارید و اولین بار است که تدریس می کنید و ... را جایی مطرح نکنید. حرفه ای عمل نموده و خوب تدریس کنید.
پیشنهاد می کنیم مقاله نکات مهم در زمینه شروع تدریس خصوصی، نحوه جذب شاگرد، میزان درآمد مدرسین را هم بخوانید.

برای شروع فعالیت در زمینه تدریس خصوصی در مرحله اول باید دروسی را که می خواهید تدریس کنید مشخص نمائید. دروسی که برای تدریس انتخاب می کنید باید دروسی باشد که در مرحله اول خودتان به آن دروس علاقه دارید و به صورت خیلی خوبی بر آنها مسلط هستید. اگر درسهایی را تدریس کنید که بر آنها مسلط هستید و خودتان هم در آن درسها نمره خوبی گرفته اید، در تدریس آن دروس هم موفق تر خواهید بود. پارامتر دیگری که برای دروس تدریسی خودتان باید در نظر بگیرید این است که درسهایی را انتخاب کنید که تقاضا برای تدریس آنها وجود داشته باشد. یعنی باید درسهایی را برای تدریس خصوصی انتخاب نمائید که افرادی برای یادگیری آن دروس متقاضی باشند. به عنوان مثال، ممکن است شما به درس ادبیات اول دبیرستان علاقه داشته باشید ولی در این زمینه افراد زیادی متقاضی تدریس خصوصی نباشند.

فرض کنید آموزشگاه یا موسسه تدریس خصوصی شاگردی را به شما معرفی کند. اگر در همان یکی دو جلسه اول نخواهند که کلاسهای تدریس خصوصی ادامه پیدا کند، همان آموزشگاه هم شاگردهای دیگری به شما معرفی نخواهد کرد. چون درامد خودشان و اینکه متقاضیان تدریس و مستریانشان راضی باشد برایشان از رضایت شما مهمتر است. در حالت دیگر، اگر به عنوان مثال از طریق ثبت آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی در همین سایت (ایران مدرس) شاگردی جذب کنید و در همان یکی دو جلسه اول آنقدر خوب عمل نکنید که خواهان ادامه پیدا کردن جلسات باشند، در نهایت نمی توانید درامد خوبی از کار تدریس بدست آورید. بنابراین اگر قصد دارید کار تدریس خصوصی را شروع کنید و در آغاز راه هستید، از همین ابتدای کار کیفیت را در سرلوحه کار خودتان قرار دهید و بسیار عالی تدریس کنید.

جلسه اول تدریس خصوصی عالی عمل کنید. همانطور که گفته شد، برای موفقیت در تدریس خصوصی باید شاگردهایتان را هم حفظ کنید. جلسه اول بسیار مهم است. دیدی که شاگرد یا شاگردهای شما در جلسه اول تدریس نسبت به نحوه تدریس شما پیدا می کنند تا آخر باقی می ماند. بنابراین اگر جلسه اول عملکرد خوبی داشته باشید هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم در کار تدریس موفق خواهید بود. در جلسه اول تدریس خصوصی به نسبت حالت عادی خودتان هم بهتر عمل کنید. در همین سایت در این زمینه هم توضیحات کافی ارائه شده است. به عنوان مثال مطالعه این مقاله در این زمینه می تواند مفید باشد.

در یک روز چند جلسه کلاس خصوصی می توان برگزار کرد؟ تعداد جلساتی که در یک روز می توانید برگزار کنید به توان و انرژی خودتان بستگی دارد. شاید حداکثر بتوانید 6 جلسه کلاس برگزار نمائید. بعضی از مدرسین ممکن است جلسات بیشتری هم بتوانند. اگر برای بعضی از شاگردهایتان دو جلسه را یکی بکنید و در مسیر وقت شما خیلی تلف نشود، می توانید تعداد جلسات کلاس خصوصی بیشتری در روز داشته باشید. راهکار دیگر برای برگزاری تعداد جلسات تدریس خصوصی بیشتر در روز این است که کلاسهای نزدیک به هم را پشت سر هم برگزار کنید و به این ترتیب باز هم زمان کمتری در مسیر تلف خواهد شد.

درآمد کلاسهای نیمه خصوصی بالاتر است؟ یکی از روشهایی که با استفاده از ان می توانید درآمد خودتان را از تدریس خصوصی افزایش دهید تشکیل دادن کلاسهای نیمه خصوصی و در صورت امکان کلاسهای چند نفره و گروهی است. کلاسهای نیمه خصوصی ممکن است 80 درصد بازدهی کلاسهای خصوصی را برای شاگردهایتان داشته باشد ولی در عوض هم برای شما درآمد بالاتری دارد و هم برای هر کدام از شاگردهایتان ارزانتر تمام می شود. می توانید به شاگردهایتان پیشنهاد دهید که با دوستانشان در کلاس شرکت کنند و در عوض هزینه برای هر کدام از آنها کمتر شده و در نهایت برای شما مبلغ دریافتی بیشتر خواهد شد.

چگونه تدریس خصوصی را شروع کنیم

هر کاری را که بخواهید شروع کنید در اوایل ممکن است درآمد بالایی نداشته باشید. به عنوان مثال اگر مغازه ای را افتتاح کنید شاید چند ماه اول ضرر ده هم باشد. در کار تدریس خصوصی هم تا وقتی که تجربه زیادی کسب می کنید و شاگردهای زیادی را جذب می کنید شاید درامد شما خیلی بالا نباشد. در کلاسهای خودتان مانند یک معلم خصوصی حرفه ای عمل کنید. حتی اگر جلسه اول تدریس شما است طوری وانمود نکنید که تازه کار هستید. از قبل آمادگی های لازم را در خودتان ایجاد کنید و در عین حال سعی کنید در کلاس مانند یک مدرس حرفه ای و سطح بالا رفتار کنید. در کلاسهای خصوصی مطالبی که ارائه می شود باید برای شاگرد شما مفید باشد و این نکته را همواره در نظر داشته باشید. حین تدریس سوالاتی بپرسید که میزان مفید بودن مطالب را متوجه شوید و در صورت لزوم تغییراتی در روند ارائه درس ایجاد نمائید.