تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن می تواند به کسب درصد بالای ریاضی کنکور شما کمک زیادی بکند. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید.

یک عامل خیلی مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، درک کامل درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی ان است. هر چه ریاضی را بهتر یاد بگیرید و فهم عمیقتری از ان داشته باشید، در کنکور هم درصد بالاتری کسب می کنید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور در مراحل اولیه کار باید پایه ریاضی خودتان را خوب قوی کنید. به این معنی که در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید.


تعدادی از مهمترین پارامترهای موفقیت در تدریس در این بخش ارائه شده است. عوامل زیادی در افزایش بازدهی تدریس خصوصی و گروهی نقش دارد که در اینجا به سه مورد از آنها پرداخته می شود:

1- مطالعه قبل از جلسه تدریس: همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد، مطالعه قبل از جلسات تدریس برای افزایش بازدهی تدریس بسیار موثر است. حتی اگر بر درس مسلط هستید، می توانید مثالهای اضافه تری اماده کنید و یا مطالب جالبی تهیه کنید که بر جذابیت کلاس بیفزاید. بنابراین، برای موفقیت در تدریس در مرحله اول باید خودتان مطلب را خوب بلد باشید. برای موفقیت بیشتر در تدریس میزان تسلطتان بر بحث را بالاتر ببرید. بیشتر مطالعه کنید و روی نحوه بیان خودتان هم دقت کنید. مطلب را از دید شاگردتان ببینید و وسط کلاس به صورت مرتب از او بخواهید توضیح دهد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا مطلب را خوب فهمیده است یا نه.

2- استراحت های کوتاه هنگام تدریس: هنگام تدریس هر از چند گاهی استراحت یکی دو دقیقه ای در نظر بگیرید. جوکی تعریف کنید. مطلب خنده داری بگوئید و یا بحث را عوض کنید. می توانید به شاگردتان بگوئید دو دقیقه می تواند از کلاس بیرون برود و هوایی بخورد. این استراحت های کوتاه از خسته کننده بودن کلاس جلوگیری می کند.


برای موفقیت در کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- قبل از کلاس اگر بر مطلب تسلط ندارید آن را مطالعه کنید.

2- سر وقت در کلاس حاضر باشید.

3- در کلاس جدی باشید و در عین حال سعی کنید کلاس خسته کننده ای نباشد.

4- حین توضیح درس از شاگردتان سوال بپرسید و او را هم در مباحث و توضیحات دخیل کنید.

5- برای جلسات تدریس بعد سوال و تمرین داده و با جدیت حل آنها را بخواهید.

6- کمی بیشتر در کلاس درس بمانید (به نسبت آنچه از قبل تعیین کرده بودید).

7- درس را از دید دانشجو و دانش آموز دیده و طوری توضیح دهید که کامل متوجه شود.

8- در کلاس درس به اندازه کافی تمرین و مثال حل کنید.


به منظور داشتن یک تدریس حرفه ای موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


قبل از اینکه وارد کلاس شوید به چند سوال پاسخ دهید:


1- چه چیزی ؟ (what)

منظوراین است که معلم از خود بپرسد چه چیز ی را در این جلسه تدریس خواهد نمود؟ موضوع درس چیست ؟ آیا نسبت به محتوای درس از تسلط کافی برخوردار می باشد؟ به زبان ساده، آیا سواد کافی برای تدریس درس جدید را دارد؟

اگر جواب مثبت بود، باید به سراغ سوال های بعدی برود. در غیر این صورت، نیاز به مطالعه در حد تسلط کامل به در س مورد نظر، ضروری می نماید.



2- چرا؟ (why):

اهداف درس کدامند ؟ چرا دانش آموزان باید این درس را یاد بگیرند ؟ دانش آموزان پس از یادگیری درس جدید، چگونه می توانند از یادگیری خود در محیط زندگی خود استفاده کنند؟

در این سوال، ابتدا معلم اهداف درس را برای خود کاملا" روشن می سازد.اما مهمتر از آن باید به این سوال پاسخ دهد که هدف از یادگیری این درس چیست، آیا برای آنها پاسخ های مناسبی را آماده دارد تا با استفاده از آن ضمن بیان اهداف درس ، آنها را با مسائل زندگی دانش آموزان درگیر ساخته و میزان علاقه و یادگیری دانش آموزان را افزایش دهد.


پارامترهای کلیدی موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی در این بخش به صورت تیتروار ارائه می گردد. در همین وب سایت (ایران مدرس) مطالب زیادی در زمینه موفقیت در تدریس، راهکارهای تدریس خصوصی موفق، افزایش درآمد از تدریس خصوصی، راهکارهای افزایش جذب شاگرد، نحوه درج آگهی تدریس موثر و پربازده و ... ارائه شده است. در این مقاله موارد مزبور به صورت موثر ارائه نمی شود. بلکه راهکارهای موفقیت در تدریس فقط به صورت تیتروار ارائه می شود:



1- برای موفقیت در تدریس تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را افزایش دهید.



2- سر وقت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حاضر شوید.



3- کمی کار اضافه انجام دهید. به عنوان مثال اگر زمان تدریس را یک ساعت و نیم تعیین کرده اید یک ساعت و 40 دقیقه در کلاس بمانید.



4- در کلاسهای تدریس ارزیابی را فراموش نکنید. امتحان بگیرید و تمرین هایی که برای حل کردن داده اید را بررسی کنید.


برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی در مرحله اول خود شما باید به صورت کامل بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید. این مطلب به صورت کامل در مقالات دیگر همین سایت (ایران مدرس) به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. هر چه تسلط شما بر دورس تدریسی خودتان بیشتر باشد بهتر تدریس می کنید. هر چه مسلط تر باشید با بیان روانتری مطالب را ارائه خواهید کرد. اگر واقعا بر درس مسلط باشید در کلاسهای تدریس خصوصی و تدریس گروهی می درخشید. با اعتماد به نفس حرف می زنید و به هر سوالی که مطرح شود پاسخ خواهید داد. اگر بر درس تدریسی خودتان مسلط باشید، شاگردان شما این را تشخیص داده و اگر کلاس کلاس خصوصی است شما را به دوستانشان معرفی خواهند کرد. در کلاسهای گروهی هم به عنوان یکی از بهترین و با سوادترین مدرسین و اساتید معروف خواهید شد. بنابراین تلاش کنید با آمادگی کامل در کلاسهای تدریس خصوصی و تدریس گروهی حاضر شوید. اگر مطلب را به خوبی بلد نباشید مجبورید اگر سوالی از شما پرسیده شده به قول معروف شاگرد خودتان را بپیچانید و این در بلند مدت به فع شما نیست. هر چه تسلط شما بر دروس تدریسی خودتان بیشتر باشد، فن بیان شما هم بهتر خواهد شد. چون خودتان مطالب را از بالا می بینید و کاملا بر درس مسلط هستید، کلمات و عبارتهایی را انتخاب می کنید که شاگردان شما به راحتی متوجه می شوند. روند کلاس را هم بهتر پیش خواهید برد. اگر مسلط نباشید باید 50 درصد ذهن خودتان همیشه درگیر این باشد که مطلب را متوجه شوید و بنابراین مطالبی را که ارائه می کنید آن کیفیت لازم را نخواهد داشت. بنابراین تا جایی که می توانید در مرحله اول دروسی را برای تدریس انتخاب نمائید که بر آنها مسلط هستید و آن درسها را دوست دارید و خودتان علاقه مند به آنها هستید و در مرحله بعد هم تلاش کنید که باز هم تسلط خودتان را بر این دروس بیشتر و بیشتر کنید و با آمادگی 100 درصد در کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی حاضر شوید.


اگر در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید و قصد دارید آگهی و تبلیغات تدریس خودتان را در یک سایت پربازدید ثبت نمائید ... اگر آموزشگاه تدریس خصوصی دارید و می خواهید کار خودتان را رونق ببخشید ... اگر قصد دارید کار تدریس را شروع کنید ... در هر صورت، آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) درج نمائید. دلایل زیر ثبت اگهی تدریس در سایت ایران مدرس را توجیه می کند.


1- ایران مدرس پربازدیدترین و بزرگترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا آذر 95 بیش از 15000 مدرس ثبت نام کرده اند.


2- بازدید سایت ایران مدرس در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد.


3- در سایت ایران مدرس بیش از 4000 مقاله آموزشی و بیش از 4000 جزوه، سوال امتحانی، تست کنکور و ... ثبت شده و تبلیغات تدریس مدرسین در کنار این مطالب آموزشی نمایش داده خواهد شد.


4- سایت ایران مدرس از نظر گوگل کاملا بهینه است. عبارتهایی همچون تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زیست و ... را در گوگل جستجو کنید. خواهید دید که برای تمامی این عبارتها سایت ایران مدرس در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارد. بنابراین متقاضیان تدریس خصوصی به راحتی به سمت آگهی تدریس شما هدایت خواهند شد.


جلسه اول تدریس در دانشگاه و جلسه اول تدریس دروس دانشگاهی و حتی دروس دبیرستان و کنکور می تواند کمی استرس زا باشد. اگر تا به حال دروس دانشگاهی را تدریس نکرده اید و برای بار اول است که می خواهید در یک کلاس دانشگاه تدریس کنید باید تلاش کنید آمادگی کامل را برای تدریس در خودتان ایجاد کنید. هر چه تسلط شما بر مطلب تدریسی بیشتر باشد،اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و استرس کمتری خواهید داشت.

در این وب سایت (ایران مدرس) بارها و بارها در مقالات مختلف بر اهمیت جلسه اول تدریس و تدریس خصوصی تاکید شده است. اگر می خواهید برای بار اول در دانشگاه تدریس کنید و یا جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی را برگزار نمائید، سعی کنید در جلسه اول تدریس بهترین ارائه خودتان را داشته باشید. جلسه اول تدریس در دانشگاه تقریبا مهمترین جلسه تدریس شما است. ذهنیتی که در جلسه اول برای دانشجویان شما شکل می گیرد تا آخر باقی می ماند. اگر خوب تدریس کنید، تا آخر ترم با این ذهنیت که شما یکی استاد خوب هستید و تدریس شما خوب است در کلاس حاضر می شوند. اگر جلسه اول خوب تدریس خودتان را ارائه ندهید جلسات بعدی به سختی می توانید ذهنیت دانشجویان خودتان را تغییر دهید. بنابراین در جلسه اول تدریس در دانشگاه ، دبیرستان و یا حتی جلسه اول تدریس خصوصی سعی کنید بهترین تدریس خودتان را داشته باشید.


ممکن است شما به علتی کلاسی را غایب بوده اید و نیاز به کلاس خصوصی دارید، در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند کمک بزرگی باشد. اگر خودتان بخواهید غیبت ها را جبران کنید و به تنهایی درس را بخوانید ممکن است در بعضی از قسمتهای درس به مشکل بخورید و نتوانید مطلب را متوجه شوید. با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی هم درس را به خوبی یاد می گیرید و هم در زمان کمتری مطالب را آموزش خواهید دید. گاهی نیاز به تمرین بیشتر و حل سوال امتحانی دارید، در این حالت هم استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. البته سعی کنید بعد از کلاسهای مدرسه و دانشگاه و قبل از شرکت در جلسات تدریس خصوصی خودتان تمرین و مسئله حل کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید مسائل سطح بالاتر را حل نمائید و یا مسائلی که در آنها اشکال داشته اید را رفع اشکال کنید.

برخی اوقات دانش آموزان در برخی از دروس دارای ضعف هایی هستند که در این مواقع نیز استفاده از معلم خصوصی پیشنهاد می شود. مثلا اگر در درس ریاضی یا فیزیک و یا زبان انگلیسی اشکال دارید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی زبان انگلیسی می تواند به یادگیری و کسب نمره بالا در این دروس توسط شما کمک زیادی بکند.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک نمائید.

کلاس تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، زبان

برای دروسی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، زبان و .... شرکت در کلاسهای خصوصی می تواند کمک کننده و مفید باشد. اگر در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک شرکت می کنید حتما در کنار این کلاسها تمرین و مسئله زیاد حل کنید. چون برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک حل تمرین خیلی مهم است. در ضمن درس فیزیک را باید کاملا مفهومی و عمیق بخوانید. اگر در کلاسهای تدریس خصوصی زیست، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی زبان و ... هم شرکت می کنید، در کنار این کلاسها هم مطالعه و مرور را از یاد نبرید. بنابراین به صورت کلی می توان گفت که شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی به موفقیت تحصیلی می تواند کمک کند به شرطی که موارد زیر را در نظر داشته باشید.

iranmodares


1- کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم برگزار کنید. برگزاری کلاسهای خصوصی در طول ترم به نسبت ایام امتحانات بازدهی بالاتری دارد.

2- کلاسهای تدریس خصوصی را جدی بگیرید و تمرینات و مسائلی که مدرس شما برای حل کردن تا جلسه بعدی تدریس به شما می دهد را انجام دهید.

3-به بهانه شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید. کلاسهای خصوصی در کنار کلاسهای گروهی و در کنار جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه مفید و موثر است.

4- فکر نکنید که کلاسهای تدریس خصوصی فقط مختص دانش آموزان و دانشجویان تنبل است. هر دانش آموز یا دانشجویی به تناسب شرایط ممکن است لازم باشد از این کلاسها استفاده کند. ممکن است شما در کل دانش آموز خوبی باشید ولی در یک یا دو درس و یا یک یا دو مبحث اشکال داشته باشید و یا به دلایلی در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه غایب بوده باشید و یا .... در هر کدام از این موارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند خوب، مفید و کمک کننده باشد.

مدرسان موفق کاملا بر دروس تدریسی خودشان مسلط هستند. این مدرسان تعداد محدودی درس تدریس می کنند ولی در عوض همان دروس را بسیارعالی تدریس می نمایند. کسانی که در تدریس موفق هستند دروس تدریس خودشان را مرتبا مطالعه کرده و تسلط خودشان را حفظ می کنند. این مدرسان کار اضافه انجام می دهند و شاگردهای خودشان را شگفت زده می کنند. کتاب به انها هدیه می دهند. جزوه و نمونه سوال به شاگردانشان می دهند و شاگردهای خودشان را به صورت مداوم حمایت می کنند. مدرسین و معلمین موفق سر وقت در کلاس تدریس حاضر می شوند. این مدرسین اگر لازم باشد کمی اضافه تر هم می مانند.

کسانی که در کار تدریس موفق هستند خوب درس می دهند. فن بیان قوی ای دارند و مطالب را از دید شاگردشان می بینند. شما هم اگر می خواهید در تدریس موفق باشید باید حین تدریس از شاگرد خودتان سوال بپرسید و تشخیص دهید که نقطه ضعف آنها کجاست؟ هر کدام از شاگردهای شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند و این جز با سوال پرسیدن مشخص نخواهد شد. شما باید خوب تشخیص دهید که شاگرد شما چه اشکال اساسی ای دارد و چه روندی را باید پیش گرفت تا در تحصیل موفق شود. باید جلسات تدریس خصوصی را به گونه ای پی ببرید که موفقیت شاگرانتان حتمی باشد. به شاگردهای خودتان مشاوره بدهید و در طول ترم و تا شب امتحان پشتیبان آنها باشید.


درآمد کار و شغل تدریس و تدریس خصوصی به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در این بخش توضیحات مختصری درباره ان ارائه می گردد. درآمد تدریس به شهر محل تدریس بستگی دارد. در شهرهای بزرگتر مانند تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و ... که به صورت کلی وضعیت مال مردم بهتر است کسانی که در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند هم می توانند برای جلسات تدریس خصوصی مبالغ بیشتری را درخواست کرده و در نتیجه درآمد آنها بالاتر خواهد بود. البته کار تدریس خصوصی در تهران به نسبت سایر شهرهای دیگر بازار بهتری دارد و درآمد مدرسین هم در تهران با اختلاف زیادی از دیگر شهرها بیشتر است. مسلما، درآمد یک مدرس و معلم از کار تدریس و تدریس خصوصی فقط به شهر محل سکونت او بستگی نداشته و عوامل دیگری هم موثر است. مثلا در همان شهر تهران مدرسین تدریس خصوصی از جلسه ای 10 هزار تومان تا 500 هزار تومان ممکن است درامد داشته باشند. اینکه درآمد شما در محل سکونت خودتان به چه چیزی بستگی دارد بیشتر به خودتان بر می گردد.


برای افزایش بازدهی کلاسهای آموزش در منزل و تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را افزایش دهید. برای افزایش بازدهی کلاسهای تدریس خصوصی باید خودتان به صورت کامل بر مطالب تدریسی مسلط باشید. هر چه تسلط شما بیشتر باشد بهتر تدریس می کنید. هر چه مسلط تر باشید بیان شما متفاوت تر و بهتر خواهد بود. اگر خودتان مطلب را خوب درک کرده باشید با بیان متفاوتی مطالب را ارائه می کنید و شاگرد یا شاگردان شما بهتر درس را می فهمند.2- سوال بپرسید. برای اینکه کلاسهای تدریس شما بازدهی خوبی داشته باشد باید با پرسیدن سوال و پرسش در کلاسهای خصوصی شناخت خوبی از شاگردانتان پیدا کنید. هر چه شاگردانتان را بهتر بشناسید و نقاط ضعف و قوت آنها را بهتر شناسایی کنید مطالب مفیدتری را هم به آنها ارائه خواهید کرد. ممکن است شما مطلبی را خیلی خوب بیان کنید ولی برای شاگرد یا شاگردانتان مفید نباشد. دلیل این امر این است که شاید مطلبی را که شما ارائه می کنید برای شاگردانتان لازم نباشد یا اصلا اشکال آنها نباشد. برای گرفتن بهترین بازدهی از تدریس و تدریس خصوصی باید مطالبی که مورد نیاز شاگردانتان است را خوب تدریس کنید نه مطالبی را که خودتان فکر می کنید خوب است. 3- پشتیبان باشید و مشاوره بدهید. برای اینکه یک مدرس موفق باشید باید کاری کنید تا شاگردانتان در کارشان موفق باشند. پشتیبان آنها باشید و در خارج از کلاس تدریس و یا در خود کلاسهای تدریس خصوصی هم به شاگردانتان مشاوره بدهید. در زمینه برنامه ریزی درسی و اینکه چه جوری درس بخوانند با آنها حرف بزنید. اگر در طول کلاسهای تدریس خصوصی پیشرفتی در کار آنها حاصل نمی شود دلیل آن را بررسی نموده و به آنها راهکار بدهید.

در این بخش مطالبی در زمینه موفقیت در کار تدریس و درآمد کار و شغل تدریس خصوصی ارائه می گردد. مدرسان موفق کاملا بر دروس تدریسی خودشان مسلط هستند. این مدرسان تعداد محدودی درس تدریس می کنند ولی در عوض همان دروس را بسیارعالی تدریس می نمایند. کسانی که در تدریس موفق هستند دروس تدریس خودشان را مرتبا مطالعه کرده و تسلط خودشان را حفظ می کنند. این مدرسان کار اضافه انجام می دهند و شاگردهای خودشان را شگفت زده می کنند. کتاب به انها هدیه می دهند. جزوه و نمونه سوال به شاگردانشان می دهند و شاگردهای خودشان را به صورت مداوم حمایت می کنند. مدرسین و معلمین موفق سر وقت در کلاس تدریس حاضر می شوند. این مدرسین اگر لازم باشد کمی اضافه تر هم می مانند.
کسانی که در کار تدریس موفق هستند خوب درس می دهند. فن بیان قوی ای دارند و مطالب را از دید شاگردشان می بینند. شما هم اگر می خواهید در تدریس موفق باشید باید حین تدریس از شاگرد خودتان سوال بپرسید و تشخیص دهید که نقطه ضعف آنها کجاست؟ هر کدام از شاگردهای شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند و این جز با سوال پرسیدن مشخص نخواهد شد. شما باید خوب تشخیص دهید که شاگرد شما چه اشکال اساسی ای دارد و چه روندی را باید پیش گرفت تا در تحصیل موفق شود. باید جلسات تدریس خصوصی را به گونه ای پی ببرید که موفقیت شاگرانتان حتمی باشد. به شاگردهای خودتان مشاوره بدهید و در طول ترم و تا شب امتحان پشتیبان آنها باشید.


10 دلیل برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی برای موفقیت در تحصیل در این بخش ارائه شده است.

1- در جلسات تدریس خصوصی و نیمه خصوصی تعداد دانشجویان و دانش اموزان بسیار کمتر از جلسات تدریس دانشگاه و مدرسه است و یادگیری بهتر اتفاق می افتد.

2- جلسات تدریس خصوصی را در هر زمانی از روز می توان برگزار کرد و این خود یک عامل مهم برای افزایش بازدهی این جلسات است. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در کلاسهای مدرسه و دانشگاه بازدهی ندارند و دلیل آن برگزاری کلاسها در زمان نامناسب است.

3- تعداد جلسات کلاسهای تدریس خصوصی را می توان کم و زیاد کرد و هر تعداد جلسه که مورد نیاز باشد را می توان برگزار نمود. می توان جلسات بیشتری را به تمرین و حل مسئله اختصاص داد و بر روی مسائل و مطالب مهمتر متمرکز شد.

4- در کلاسها و تدریس خصوصی به تناسب سطح علمی دانشجو و دانش آموز می توان مطالبی را ارائه کرد که برای او مفیدتر باشد. ممکن است برای یکی از دانش آموزان لازم باشد فرمولها را بیشتر مورد بررسی قرار داد و برای دیگری تمرینات بیشتری حل کرد. کلاسهای تدریس خصوصی انعطاف بالایی دارد.

5- کلاسهای تدریس خصوصی معمولا در منزل دانشجو دانش آموز برگزار می گردد. همین امر باعث می شود که وقت دانشجو و دانش آموز در مسیر رسیدن به کلاس تلف نشود.

6- در کلاسها و جلسات تدریس خصوصی اگر دانش آموز و دانشجو تشخیص دهد که کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خوب نیست، می تواند معلم و مدرس خود را عوض کند. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی و انتخاب مدرس و معلم مورد نظرتان بر روی عبارت مدرسان تدریس خصوصی کلیک نمائید.

7- در کلاسهای تدریس خصوصی چون زمان بیشتری برای ارائه دروس وجود دارد، می توان تمرین و مسئله بیشتری حل کرد و نمونه سوالهای امتحانی سالهای قبل را هم مورد بررسی قرار داد.

8- در کلاسها و جلسات تدریس خصوصی حتی اگر اشکال و سوالی مرتبط با پایه های قبل وجود داشته باشد می توان آن را برطرف نمود. به عنوان مثال بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان اشکالاتی که در درس ریاضی دارند به پایه های قبل بر می گردد. این اشکالات را در کلاسهای مدرسه و دانشگاه نمی توان برطرف نمود.

9- کلاسهای خصوصی چون در منزل دانشجو و دانش آموز برگزار می گردد جو و محیط راحتتری دارد و یادگیری در آن بهتر اتفاق می افتد.

10- کلاسهای مدرسه و دانشگاه یکی دو هفته مانده به امتحانات به صورت کامل تعطیل می شود و اگر دانشجو و دانش آموز اشکالی داشته باشد به مدرس و معلم خودش دسترسی ندارد. کلاسهای تدریس خصوصی را تا روز و شب قبل از امتحان می توان برگزار کرد و هر اشکالی را برطرف نمود. در بسیاری از موارد جلسه جمع بندی روز قبل از امتحان به اندازه 10 جلسه تدریس خصوصی مفید و کارگشاست.

با توج به مطالب ارائه شده، اگر می خواهید در تحصیل موفق شوید کلاسهای تدریس خصوصی را به عنوان یک گزینه خوب در اختیار دارید. البته مطالعه و حل تمرین و مسئله و ... هم لازم است. ولی به هر حال بسیاری از اشکالات را در کلاسهای تدریس خصوصی می توان برطرف کرد.

منبع: ایران مدرس

راهکارهای عالی برای موفقیت در تدریس و آموزش ویژگیهای مدرسین موفق

اگر می خواهید مدرس خوبی باشید و در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- سر وقت در کلاس تدریس مدرسه و دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید.

2- جلسات تدریس خصوصی را در زمانی برگزار کنید که هم برای شما و هم شاگردتان مناسب باشد.

3- جلسات تدریس خصوصی را خیلی طولانی برگزار نکنید. در ایام امتحانات که مجبورید این کار را انجام دهید بین جلسات تدریس استراحت کافی در نظر بگیرید.

4- تا جایی که ممکن است کلاسهای تدریس خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید. قبل از رسیدن به ایام امتحانات درس را تمام کنید.

5- تسلط خودتان بر دروس تدریسی را بالاتر ببرید. هر چه مسلط تر باشید بیان روانتری هم خواهید داشت.

6- مطلب را از دید شاگردتان ببینید. متکلم وحده نباشید. سوال بپرسید و ببینید که آیا شاگرد یا شاگردانتان مطلب را فهمیده اند یا نه.

7- ارزیابی را فراموش نکنید. به شاگردتان در جلسات تدریس خصوصی و به شاگردانتان در جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینات را از آنها بخواهید.

8- در پایین همین مطلب هم مطالبی در زمینه تدریس خصوصی، موفقیت در تدریس، موفقیت تحصیلی و ... ارائه شده است. مطالعه این مطالب هم ممکن است مفید باشد.

منبع: ایران مدرس

در این مقاله نکاتی برای افزایش کیفیت جلسات تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس ارائه شده است. برای افزایش کیفیت جلسات تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- تا جایی که ممکن است با مطالعه بیشتر تسلط خودتان را بر مطالب تدریسی افزایش دهید.

2- قبل از جلسات تدریس آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. برای تمامی وقت تدریس برنامه داشته باشید و کلاس درس را به صورت متنوع برگزار نمائید.

3- سعی کنید کلاس تدریس شما خسته کننده نباشد. هر جا دید شاگرد یا شاگردانتان خسته شده اند، استراحت کوتاهی بدهید.

4- در جلسات تدریس و تدریس خصوصی با پرسیدن سوال از شاگرد یا شاگردانتان روند یادگیری را بررسی کنید. متکلم وحده نباشید و اجازه دهید شاگردها شما هم حرف بزنند. از انها سوال بپرسید و ببینید که آیا مطلب را گرفته اند یا نه.

5- در جلسات تدریس به اندازه کافی تمرین حل کنید. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و ... حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است.

6- برای مدت زمان بین کلاسها به شاگردتان تمرین بدهید تا حل کند. به این ترتیب برای حل تمرینات هم که شده مجبور است درس را مرور کند.

7- حام و پشتیبان شاگردانتان باشید. خارج از جلسات تدریس و به صورت تلفنی هم پیگیر نتیجه گرفتن و موفقیت آنها باشید.

8- در خود جلسات تدریس هم به شاگردتان اجازه دهید تمرین حل کند. هم خودتان کمی خستگی در می کنید و هم چک می کنید که آیا درس را یاد گرفته است یا نه.

9- جلسات تدریس خصوصی را خیلی طولانی برگزار نکنید. به شاگردانتان توصیه کنید که کلاسهای تدریس خصوصی را از اوایل ترم برگزار کنید تا در ایام امتحانات مشکلی نداشته باشید.

10- حتی المکان کلاسهای تدریس را در اوقاتی برگزار نمائید که هم خودتان و هم شاگردتان خسته نباشید. روزهایی که شاگرد شما در مدرسه یا دانشگاه کلاسهای زیادی داشته است زمان مناسبی برای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی نیست.

برای موفقیت در تدریس پارامترهای زیادی موثر و تاثیرگذاراست. تسلط بر مبحث تدریسی و علاقه به تدریس مواردی هستند که برای موفقیت در تدریس کاملا لازم هستند. اینکه به نتیجه گرفتن شاگردانتان علاقه مند باشید و در این راستا تلاش کنید نیز بسیار موثر است. عامل دیگری که می تواند به موفقیت شما در تدریس و تدریس خصوصی کمک کند این است که از انتظارات فراتر بروید. یعنی مثلا به جای 90 دقیقه ای که قبلا توافق کرده اید، 100 دقیقه در جلسه تدریس بمانید.

در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حامی بودن و پشتیبان بودن هم خیلی مهم است. به این معنی که در کنار درس و تدریس و ارائه خوب مطالب درسی، شاگردانتان را حمایت هم بکنید و به آنها مشاوره های لازم را بدهید. تا شب امتحان همراه آنها باشید و حتی بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه باشید. متعهد بودن در کار تدریس و در هر کار دیگری یکی از عوامل مهم موفقیت است.

به مرور و در طول زمان سعی کنید به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید. طوری نباشد که خودتان هیچ مطالعه ای نداشته باشید. مثلا اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، به صورت مداوم در جستجوی راهکارهای خلاقانه حل تست های کنکور باشید و آنها را به شاگردانتان هم یاد بدهید. نباید جوری باشد که اطلاعات و روش تدریس شما با دو سال قبل هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ پیشزفتی نکرده باشید. خود شما هم به صورت مداوم نیاز به یادگیری مطالب جدید و پیشرفت دارید.

اگر می خواهید از دیگران متمایز باشید و در کار تدریس موفق و موفق تر باشید، لازم است که بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید و در کنار آن با مطالعه مداوم و پیوسته به تدریج بهتر و بهتر هم بشوید. هر چه مطالعه خود شما بیشتر باشد بر مطلب تدریسی مسلط تر شده و دید بهتری به نسبت آن پیدا خواهید کرد. در نتیجه نحوه بیان شما بهتر و بهتر خواهد شد و مطالب را به گونه ای ارائه خواهید کرد که کاملا قابل فهم باشد.

در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.

2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.

4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.

7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.

8- اگر جلسات تدریس ریاضی ای که برگزار می کندی طولانی است، هر 40 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی به شاگردانتان بدهید.

9- جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و با برگزاری این جلسات در طول ترم بازدهی آنها را افزایش دهید.

10- حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید.

حل تمرین و مسئله در جلسه تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی هم با هم رابطه مستقیم دارند. حتی اگر خیلی وقت کمی هم برای آمادگی تا امتحانات دارید، بدون حل تمرین و مسئله جلسات تدریس بازدهی زیادی نخواهد داشت.

توصیه می شود به جای آنکه کل مباحث را تدریس کنید و در آخر تمرین حل نمائید، بعد از هر مبحثی که در جلسات تدریس ارائه می کنید، برای آن مبحث تمرین و مسئله حل کنید. تمرین و مسئله کاربرد مطالبی را که ارائه می کنید به صورت عملی نشان می دهد. بنابراین همواره مطالب تدریسی حین حل تمرین و مسئله بهتر جا می افتد.

هم در جلسات تدریس خصوصی تمرین حل کنید و هم به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید تا در بین جلسات تدریس حل کنند. در ادامه تمرینات حل شده توسط شاگردانتان را بررسی نموده و اشکالات آنها را برطرف نمائید. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی و ... حل تمرین و مسئله حیاتی است. بنابراین برای این درسها وقت بیشتری را به حل تمرین و مسئله اختصاص دهید.

اگر بخواهید با همان روندی که مد نظر خودتان است تدریس کنید و هیچ ارزیابی ای از شاگرد یا شاگردهایتان نداشته باشید، احتمال نتیجه گرفتن شاگردانتان بسیار کم خواهد بود. برای اینکه متوجه شوید که آیا روند تدریس شما مناسب، مفید و موثر است، در طول جلسات تدریس همواره ارزیابی را مد نظر داشته باشید.

در طول جلسات تدریس و تدریس خصوصی به روشهای مختلفی می توانید ارزیابی را انجام دهید. یک راه برای ارزیابی این است که حین تدریس به صورت مداوم از شاگردتان سوال بپرسید و میزان یادگیری او را محک بزنید. راهکار دیگر این است که از شاگردتان بخواهید در همان جلسات تدریس و بعد از اینکه شما مطلبی را ارائه کردید به زبان خودش مطلب را توضیح دهد. به این ترتیب می توانید میزان یادگیری او را تشخیص دهید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که در هر جلسه تدریس به شاگردتان تمرین بدهید و حل تمرینات را در جلسات بعد از او بخواهید. در جلسات بعدی تدریس تمرینات حل شده را بررسی نموده و اشکالات شاگردتان را برطرف کنید. اینکه جلسات تدریس اصلا مفید بوده است یا نه حین حل تمرین مشخص خواهد شد. اگر به صورت عملی شاگرد شما بتواند از مطالبی که در کلاسهای تدریس خصوصی ارائه کرده اید برای حل تمرینات استفاده کند، در این صورت می توانید امیدوار باشید که شاگرد شما در جلسه امتحان هم نتیجه بگیرد.

بنابراین ارزیابی در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی به عنوان یکی از مهمترین پارامترها در نتیجه گرفتن شاگرد شما و در نتیجه یکی از مهمترین عوامل در موفقیت شما در تدریس خصوصی مطرح است.

منبع: ایران مدرس