تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

راهکارهای عالی برای موفقیت در تدریس و آموزش ویژگیهای مدرسین موفق

اگر می خواهید مدرس خوبی باشید و در کار تدریس و تدریس خصوصی موفق باشید موارد زیر را در نظر بگیرید:

1- سر وقت در کلاس تدریس مدرسه و دانشگاه و یا جلسات تدریس خصوصی حاضر شوید.

2- جلسات تدریس خصوصی را در زمانی برگزار کنید که هم برای شما و هم شاگردتان مناسب باشد.

3- جلسات تدریس خصوصی را خیلی طولانی برگزار نکنید. در ایام امتحانات که مجبورید این کار را انجام دهید بین جلسات تدریس استراحت کافی در نظر بگیرید.

4- تا جایی که ممکن است کلاسهای تدریس خصوصی را به ایام امتحانات موکول نکنید. قبل از رسیدن به ایام امتحانات درس را تمام کنید.

5- تسلط خودتان بر دروس تدریسی را بالاتر ببرید. هر چه مسلط تر باشید بیان روانتری هم خواهید داشت.

6- مطلب را از دید شاگردتان ببینید. متکلم وحده نباشید. سوال بپرسید و ببینید که آیا شاگرد یا شاگردانتان مطلب را فهمیده اند یا نه.

7- ارزیابی را فراموش نکنید. به شاگردتان در جلسات تدریس خصوصی و به شاگردانتان در جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینات را از آنها بخواهید.

8- در پایین همین مطلب هم مطالبی در زمینه تدریس خصوصی، موفقیت در تدریس، موفقیت تحصیلی و ... ارائه شده است. مطالعه این مطالب هم ممکن است مفید باشد.

منبع: ایران مدرس

در این مقاله نکاتی برای افزایش کیفیت جلسات تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس ارائه شده است. برای افزایش کیفیت جلسات تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- تا جایی که ممکن است با مطالعه بیشتر تسلط خودتان را بر مطالب تدریسی افزایش دهید.

2- قبل از جلسات تدریس آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. برای تمامی وقت تدریس برنامه داشته باشید و کلاس درس را به صورت متنوع برگزار نمائید.

3- سعی کنید کلاس تدریس شما خسته کننده نباشد. هر جا دید شاگرد یا شاگردانتان خسته شده اند، استراحت کوتاهی بدهید.

4- در جلسات تدریس و تدریس خصوصی با پرسیدن سوال از شاگرد یا شاگردانتان روند یادگیری را بررسی کنید. متکلم وحده نباشید و اجازه دهید شاگردها شما هم حرف بزنند. از انها سوال بپرسید و ببینید که آیا مطلب را گرفته اند یا نه.

5- در جلسات تدریس به اندازه کافی تمرین حل کنید. خصوصا برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و ... حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است.

6- برای مدت زمان بین کلاسها به شاگردتان تمرین بدهید تا حل کند. به این ترتیب برای حل تمرینات هم که شده مجبور است درس را مرور کند.

7- حام و پشتیبان شاگردانتان باشید. خارج از جلسات تدریس و به صورت تلفنی هم پیگیر نتیجه گرفتن و موفقیت آنها باشید.

8- در خود جلسات تدریس هم به شاگردتان اجازه دهید تمرین حل کند. هم خودتان کمی خستگی در می کنید و هم چک می کنید که آیا درس را یاد گرفته است یا نه.

9- جلسات تدریس خصوصی را خیلی طولانی برگزار نکنید. به شاگردانتان توصیه کنید که کلاسهای تدریس خصوصی را از اوایل ترم برگزار کنید تا در ایام امتحانات مشکلی نداشته باشید.

10- حتی المکان کلاسهای تدریس را در اوقاتی برگزار نمائید که هم خودتان و هم شاگردتان خسته نباشید. روزهایی که شاگرد شما در مدرسه یا دانشگاه کلاسهای زیادی داشته است زمان مناسبی برای برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی نیست.

برای موفقیت در تدریس پارامترهای زیادی موثر و تاثیرگذاراست. تسلط بر مبحث تدریسی و علاقه به تدریس مواردی هستند که برای موفقیت در تدریس کاملا لازم هستند. اینکه به نتیجه گرفتن شاگردانتان علاقه مند باشید و در این راستا تلاش کنید نیز بسیار موثر است. عامل دیگری که می تواند به موفقیت شما در تدریس و تدریس خصوصی کمک کند این است که از انتظارات فراتر بروید. یعنی مثلا به جای 90 دقیقه ای که قبلا توافق کرده اید، 100 دقیقه در جلسه تدریس بمانید.

در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حامی بودن و پشتیبان بودن هم خیلی مهم است. به این معنی که در کنار درس و تدریس و ارائه خوب مطالب درسی، شاگردانتان را حمایت هم بکنید و به آنها مشاوره های لازم را بدهید. تا شب امتحان همراه آنها باشید و حتی بعد از امتحان هم پیگیر نتیجه باشید. متعهد بودن در کار تدریس و در هر کار دیگری یکی از عوامل مهم موفقیت است.

به مرور و در طول زمان سعی کنید به صورت مداوم در زمینه کاری خودتان پیشرفت کنید. طوری نباشد که خودتان هیچ مطالعه ای نداشته باشید. مثلا اگر فیزیک کنکور تدریس می کنید، به صورت مداوم در جستجوی راهکارهای خلاقانه حل تست های کنکور باشید و آنها را به شاگردانتان هم یاد بدهید. نباید جوری باشد که اطلاعات و روش تدریس شما با دو سال قبل هیچ تفاوتی نداشته باشد و هیچ پیشزفتی نکرده باشید. خود شما هم به صورت مداوم نیاز به یادگیری مطالب جدید و پیشرفت دارید.

اگر می خواهید از دیگران متمایز باشید و در کار تدریس موفق و موفق تر باشید، لازم است که بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید و در کنار آن با مطالعه مداوم و پیوسته به تدریج بهتر و بهتر هم بشوید. هر چه مطالعه خود شما بیشتر باشد بر مطلب تدریسی مسلط تر شده و دید بهتری به نسبت آن پیدا خواهید کرد. در نتیجه نحوه بیان شما بهتر و بهتر خواهد شد و مطالب را به گونه ای ارائه خواهید کرد که کاملا قابل فهم باشد.

در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.

2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.

4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.

7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.

8- اگر جلسات تدریس ریاضی ای که برگزار می کندی طولانی است، هر 40 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی به شاگردانتان بدهید.

9- جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و با برگزاری این جلسات در طول ترم بازدهی آنها را افزایش دهید.

10- حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید.

حل تمرین و مسئله در جلسه تدریس و موفقیت در تدریس خصوصی هم با هم رابطه مستقیم دارند. حتی اگر خیلی وقت کمی هم برای آمادگی تا امتحانات دارید، بدون حل تمرین و مسئله جلسات تدریس بازدهی زیادی نخواهد داشت.

توصیه می شود به جای آنکه کل مباحث را تدریس کنید و در آخر تمرین حل نمائید، بعد از هر مبحثی که در جلسات تدریس ارائه می کنید، برای آن مبحث تمرین و مسئله حل کنید. تمرین و مسئله کاربرد مطالبی را که ارائه می کنید به صورت عملی نشان می دهد. بنابراین همواره مطالب تدریسی حین حل تمرین و مسئله بهتر جا می افتد.

هم در جلسات تدریس خصوصی تمرین حل کنید و هم به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید تا در بین جلسات تدریس حل کنند. در ادامه تمرینات حل شده توسط شاگردانتان را بررسی نموده و اشکالات آنها را برطرف نمائید. برای دروسی مانند ریاضی و فیزیک و شیمی و ... حل تمرین و مسئله حیاتی است. بنابراین برای این درسها وقت بیشتری را به حل تمرین و مسئله اختصاص دهید.

اگر بخواهید با همان روندی که مد نظر خودتان است تدریس کنید و هیچ ارزیابی ای از شاگرد یا شاگردهایتان نداشته باشید، احتمال نتیجه گرفتن شاگردانتان بسیار کم خواهد بود. برای اینکه متوجه شوید که آیا روند تدریس شما مناسب، مفید و موثر است، در طول جلسات تدریس همواره ارزیابی را مد نظر داشته باشید.

در طول جلسات تدریس و تدریس خصوصی به روشهای مختلفی می توانید ارزیابی را انجام دهید. یک راه برای ارزیابی این است که حین تدریس به صورت مداوم از شاگردتان سوال بپرسید و میزان یادگیری او را محک بزنید. راهکار دیگر این است که از شاگردتان بخواهید در همان جلسات تدریس و بعد از اینکه شما مطلبی را ارائه کردید به زبان خودش مطلب را توضیح دهد. به این ترتیب می توانید میزان یادگیری او را تشخیص دهید.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که در هر جلسه تدریس به شاگردتان تمرین بدهید و حل تمرینات را در جلسات بعد از او بخواهید. در جلسات بعدی تدریس تمرینات حل شده را بررسی نموده و اشکالات شاگردتان را برطرف کنید. اینکه جلسات تدریس اصلا مفید بوده است یا نه حین حل تمرین مشخص خواهد شد. اگر به صورت عملی شاگرد شما بتواند از مطالبی که در کلاسهای تدریس خصوصی ارائه کرده اید برای حل تمرینات استفاده کند، در این صورت می توانید امیدوار باشید که شاگرد شما در جلسه امتحان هم نتیجه بگیرد.

بنابراین ارزیابی در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی به عنوان یکی از مهمترین پارامترها در نتیجه گرفتن شاگرد شما و در نتیجه یکی از مهمترین عوامل در موفقیت شما در تدریس خصوصی مطرح است.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.