تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

تدریس خصوصی در تهران، کرج، اصفهان و کل ایران مدرسین تدریس خصوصی

در این وبلاگ مطالبی در زمینه تدریس و تدریس خصوصی ارائه می گردد.

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن می تواند به کسب درصد بالای ریاضی کنکور شما کمک زیادی بکند. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید.

یک عامل خیلی مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، درک کامل درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی ان است. هر چه ریاضی را بهتر یاد بگیرید و فهم عمیقتری از ان داشته باشید، در کنکور هم درصد بالاتری کسب می کنید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور در مراحل اولیه کار باید پایه ریاضی خودتان را خوب قوی کنید. به این معنی که در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید.


تعدادی از مهمترین پارامترهای موفقیت در تدریس در این بخش ارائه شده است. عوامل زیادی در افزایش بازدهی تدریس خصوصی و گروهی نقش دارد که در اینجا به سه مورد از آنها پرداخته می شود:

1- مطالعه قبل از جلسه تدریس: همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد، مطالعه قبل از جلسات تدریس برای افزایش بازدهی تدریس بسیار موثر است. حتی اگر بر درس مسلط هستید، می توانید مثالهای اضافه تری اماده کنید و یا مطالب جالبی تهیه کنید که بر جذابیت کلاس بیفزاید. بنابراین، برای موفقیت در تدریس در مرحله اول باید خودتان مطلب را خوب بلد باشید. برای موفقیت بیشتر در تدریس میزان تسلطتان بر بحث را بالاتر ببرید. بیشتر مطالعه کنید و روی نحوه بیان خودتان هم دقت کنید. مطلب را از دید شاگردتان ببینید و وسط کلاس به صورت مرتب از او بخواهید توضیح دهد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آیا مطلب را خوب فهمیده است یا نه.

2- استراحت های کوتاه هنگام تدریس: هنگام تدریس هر از چند گاهی استراحت یکی دو دقیقه ای در نظر بگیرید. جوکی تعریف کنید. مطلب خنده داری بگوئید و یا بحث را عوض کنید. می توانید به شاگردتان بگوئید دو دقیقه می تواند از کلاس بیرون برود و هوایی بخورد. این استراحت های کوتاه از خسته کننده بودن کلاس جلوگیری می کند.


برای موفقیت در کلاسهای تدریس خصوصی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- قبل از کلاس اگر بر مطلب تسلط ندارید آن را مطالعه کنید.

2- سر وقت در کلاس حاضر باشید.

3- در کلاس جدی باشید و در عین حال سعی کنید کلاس خسته کننده ای نباشد.

4- حین توضیح درس از شاگردتان سوال بپرسید و او را هم در مباحث و توضیحات دخیل کنید.

5- برای جلسات تدریس بعد سوال و تمرین داده و با جدیت حل آنها را بخواهید.

6- کمی بیشتر در کلاس درس بمانید (به نسبت آنچه از قبل تعیین کرده بودید).

7- درس را از دید دانشجو و دانش آموز دیده و طوری توضیح دهید که کامل متوجه شود.

8- در کلاس درس به اندازه کافی تمرین و مثال حل کنید.


به منظور داشتن یک تدریس حرفه ای موارد زیر را مد نظر داشته باشید:


قبل از اینکه وارد کلاس شوید به چند سوال پاسخ دهید:


1- چه چیزی ؟ (what)

منظوراین است که معلم از خود بپرسد چه چیز ی را در این جلسه تدریس خواهد نمود؟ موضوع درس چیست ؟ آیا نسبت به محتوای درس از تسلط کافی برخوردار می باشد؟ به زبان ساده، آیا سواد کافی برای تدریس درس جدید را دارد؟

اگر جواب مثبت بود، باید به سراغ سوال های بعدی برود. در غیر این صورت، نیاز به مطالعه در حد تسلط کامل به در س مورد نظر، ضروری می نماید.



2- چرا؟ (why):

اهداف درس کدامند ؟ چرا دانش آموزان باید این درس را یاد بگیرند ؟ دانش آموزان پس از یادگیری درس جدید، چگونه می توانند از یادگیری خود در محیط زندگی خود استفاده کنند؟

در این سوال، ابتدا معلم اهداف درس را برای خود کاملا" روشن می سازد.اما مهمتر از آن باید به این سوال پاسخ دهد که هدف از یادگیری این درس چیست، آیا برای آنها پاسخ های مناسبی را آماده دارد تا با استفاده از آن ضمن بیان اهداف درس ، آنها را با مسائل زندگی دانش آموزان درگیر ساخته و میزان علاقه و یادگیری دانش آموزان را افزایش دهد.


پارامترهای کلیدی موفقیت در تدریس و تدریس خصوصی در این بخش به صورت تیتروار ارائه می گردد. در همین وب سایت (ایران مدرس) مطالب زیادی در زمینه موفقیت در تدریس، راهکارهای تدریس خصوصی موفق، افزایش درآمد از تدریس خصوصی، راهکارهای افزایش جذب شاگرد، نحوه درج آگهی تدریس موثر و پربازده و ... ارائه شده است. در این مقاله موارد مزبور به صورت موثر ارائه نمی شود. بلکه راهکارهای موفقیت در تدریس فقط به صورت تیتروار ارائه می شود:



1- برای موفقیت در تدریس تسلط خودتان بر مطالب تدریسی را افزایش دهید.



2- سر وقت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی حاضر شوید.



3- کمی کار اضافه انجام دهید. به عنوان مثال اگر زمان تدریس را یک ساعت و نیم تعیین کرده اید یک ساعت و 40 دقیقه در کلاس بمانید.



4- در کلاسهای تدریس ارزیابی را فراموش نکنید. امتحان بگیرید و تمرین هایی که برای حل کردن داده اید را بررسی کنید.


برای موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی در مرحله اول خود شما باید به صورت کامل بر دروس تدریسی خودتان مسلط باشید. این مطلب به صورت کامل در مقالات دیگر همین سایت (ایران مدرس) به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفته است. هر چه تسلط شما بر دورس تدریسی خودتان بیشتر باشد بهتر تدریس می کنید. هر چه مسلط تر باشید با بیان روانتری مطالب را ارائه خواهید کرد. اگر واقعا بر درس مسلط باشید در کلاسهای تدریس خصوصی و تدریس گروهی می درخشید. با اعتماد به نفس حرف می زنید و به هر سوالی که مطرح شود پاسخ خواهید داد. اگر بر درس تدریسی خودتان مسلط باشید، شاگردان شما این را تشخیص داده و اگر کلاس کلاس خصوصی است شما را به دوستانشان معرفی خواهند کرد. در کلاسهای گروهی هم به عنوان یکی از بهترین و با سوادترین مدرسین و اساتید معروف خواهید شد. بنابراین تلاش کنید با آمادگی کامل در کلاسهای تدریس خصوصی و تدریس گروهی حاضر شوید. اگر مطلب را به خوبی بلد نباشید مجبورید اگر سوالی از شما پرسیده شده به قول معروف شاگرد خودتان را بپیچانید و این در بلند مدت به فع شما نیست. هر چه تسلط شما بر دروس تدریسی خودتان بیشتر باشد، فن بیان شما هم بهتر خواهد شد. چون خودتان مطالب را از بالا می بینید و کاملا بر درس مسلط هستید، کلمات و عبارتهایی را انتخاب می کنید که شاگردان شما به راحتی متوجه می شوند. روند کلاس را هم بهتر پیش خواهید برد. اگر مسلط نباشید باید 50 درصد ذهن خودتان همیشه درگیر این باشد که مطلب را متوجه شوید و بنابراین مطالبی را که ارائه می کنید آن کیفیت لازم را نخواهد داشت. بنابراین تا جایی که می توانید در مرحله اول دروسی را برای تدریس انتخاب نمائید که بر آنها مسلط هستید و آن درسها را دوست دارید و خودتان علاقه مند به آنها هستید و در مرحله بعد هم تلاش کنید که باز هم تسلط خودتان را بر این دروس بیشتر و بیشتر کنید و با آمادگی 100 درصد در کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی حاضر شوید.


اگر در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید و قصد دارید آگهی و تبلیغات تدریس خودتان را در یک سایت پربازدید ثبت نمائید ... اگر آموزشگاه تدریس خصوصی دارید و می خواهید کار خودتان را رونق ببخشید ... اگر قصد دارید کار تدریس را شروع کنید ... در هر صورت، آگهی تدریس خودتان را در همین سایت (ایران مدرس) درج نمائید. دلایل زیر ثبت اگهی تدریس در سایت ایران مدرس را توجیه می کند.


1- ایران مدرس پربازدیدترین و بزرگترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا آذر 95 بیش از 15000 مدرس ثبت نام کرده اند.


2- بازدید سایت ایران مدرس در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد.


3- در سایت ایران مدرس بیش از 4000 مقاله آموزشی و بیش از 4000 جزوه، سوال امتحانی، تست کنکور و ... ثبت شده و تبلیغات تدریس مدرسین در کنار این مطالب آموزشی نمایش داده خواهد شد.


4- سایت ایران مدرس از نظر گوگل کاملا بهینه است. عبارتهایی همچون تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی، تدریس خصوصی زبان، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی عربی، تدریس خصوصی زیست و ... را در گوگل جستجو کنید. خواهید دید که برای تمامی این عبارتها سایت ایران مدرس در صفحه اول نتایج گوگل حضور دارد. بنابراین متقاضیان تدریس خصوصی به راحتی به سمت آگهی تدریس شما هدایت خواهند شد.


جلسه اول تدریس در دانشگاه و جلسه اول تدریس دروس دانشگاهی و حتی دروس دبیرستان و کنکور می تواند کمی استرس زا باشد. اگر تا به حال دروس دانشگاهی را تدریس نکرده اید و برای بار اول است که می خواهید در یک کلاس دانشگاه تدریس کنید باید تلاش کنید آمادگی کامل را برای تدریس در خودتان ایجاد کنید. هر چه تسلط شما بر مطلب تدریسی بیشتر باشد،اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و استرس کمتری خواهید داشت.

در این وب سایت (ایران مدرس) بارها و بارها در مقالات مختلف بر اهمیت جلسه اول تدریس و تدریس خصوصی تاکید شده است. اگر می خواهید برای بار اول در دانشگاه تدریس کنید و یا جلسه اول کلاسهای تدریس خصوصی را برگزار نمائید، سعی کنید در جلسه اول تدریس بهترین ارائه خودتان را داشته باشید. جلسه اول تدریس در دانشگاه تقریبا مهمترین جلسه تدریس شما است. ذهنیتی که در جلسه اول برای دانشجویان شما شکل می گیرد تا آخر باقی می ماند. اگر خوب تدریس کنید، تا آخر ترم با این ذهنیت که شما یکی استاد خوب هستید و تدریس شما خوب است در کلاس حاضر می شوند. اگر جلسه اول خوب تدریس خودتان را ارائه ندهید جلسات بعدی به سختی می توانید ذهنیت دانشجویان خودتان را تغییر دهید. بنابراین در جلسه اول تدریس در دانشگاه ، دبیرستان و یا حتی جلسه اول تدریس خصوصی سعی کنید بهترین تدریس خودتان را داشته باشید.


ممکن است شما به علتی کلاسی را غایب بوده اید و نیاز به کلاس خصوصی دارید، در این حالت استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند کمک بزرگی باشد. اگر خودتان بخواهید غیبت ها را جبران کنید و به تنهایی درس را بخوانید ممکن است در بعضی از قسمتهای درس به مشکل بخورید و نتوانید مطلب را متوجه شوید. با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی هم درس را به خوبی یاد می گیرید و هم در زمان کمتری مطالب را آموزش خواهید دید. گاهی نیاز به تمرین بیشتر و حل سوال امتحانی دارید، در این حالت هم استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند مفید و موثر باشد. البته سعی کنید بعد از کلاسهای مدرسه و دانشگاه و قبل از شرکت در جلسات تدریس خصوصی خودتان تمرین و مسئله حل کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی می توانید مسائل سطح بالاتر را حل نمائید و یا مسائلی که در آنها اشکال داشته اید را رفع اشکال کنید.

برخی اوقات دانش آموزان در برخی از دروس دارای ضعف هایی هستند که در این مواقع نیز استفاده از معلم خصوصی پیشنهاد می شود. مثلا اگر در درس ریاضی یا فیزیک و یا زبان انگلیسی اشکال دارید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی زبان انگلیسی می تواند به یادگیری و کسب نمره بالا در این دروس توسط شما کمک زیادی بکند.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی بر روی عبارت تدریس خصوصی کلیک نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.